Een goede voorbereiding is meer dan het halve werk bij golfen. Flauwekul!!!!!
De juiste voorbereiding is laat naar bed, twee uurtjes slaap, zeer vroeg in de ochtend naar Spanje vertrekken, niet inslaan en vervolgens de beste ronde uit je golfleven lopen.
Zo'n dag mocht ik vandaag meemaken. Met enorm veel dank aan Jan Peetoom die
's ochtends om 3.30 uur al de koffie klaar had voordat wij met de bus naar Schiphol konden vertrekken. Prima vlucht, enige problemen met het bergen van alle spullen in de busjes en vervolgens richting ons huis voor deze week. Hier werden wij ontvangen door onze charmante gastvrouw. Snel in de golfkleding en vervolgens richting onze eerste golfbaan deze week, Ifach Golfclub. Een bescheiden par 60 baantje en daardoor uitstekend geschikt voor zo'n eerste dag. Geen buggy's, dus lopen en dat viel wat tegen bij de soms toch aardige klimpartijen en 32 graden.
Mijn mede-wedstrijdleider had in al zijn wijsheid besloten de flightindeling te maken op basis van de eindklassering van vorig jaar. Aangezien ik toen tweede was, kon ik daar moeilijk bezwaar tegen hebben.
Goed, dus uitstekend voorbereid op de eerste teebox met als flight genoten Ron en Ton.
Het duurde bij bij tot de 18e hole voordat ik door had dat dit een geheel fiscale flight was, het zal de warmte zijn geweest.
Eerste afslag, uiteraard een parretje 3, uitstekend. Putje maken en beginnen met een birdie. Lekker, zeker als je dat de volgende twee holes weer doet. Beginnen dus met drie birdies, volgens Ton had Joost L. niet beter kunnen beginnen.
Na 18 holes de beste ronde ooit, vier boven de baan en dus een rondje van 64 slagen en 43 stablefordpunten. Helaas een dubbelbogey's, dus ook niet zeker van de dagoverwinning. Een kleine domper die dag was dat ik door onze voorzitter tot de orde werd geroepen doordat ik het had gewaagd vandaag te spelen in korte broek. Ik, degene die altijd riep: korte broeken zijn voor caddy's!!!!
Tenslotte een woord van dank aan mijn flightgenoten en aan Marcel voor het uitzoeken van deze voor mij zeer geschikte eerste baan.